نگهداری وتمیز کردن چرخ خیاطی

آموزش خیاطی برای خانم های عزیز

نگهداری وتمیز کردن چرخ خیاطی

نگهداری وتمیز کردن چرخ خیاطی


اطمینان حاصل کنید که هر وقت دستگاه را تمیز می کنید سوزن را تغییر دهید ، مگر اینکه فقط این کار را انجام داده باشید.

بعضی از افراد فقط یکبار سوزن را عوض می کنند ، اما شما باید آن را مرتباً تغییر دهید تا دستگاه بتوانید تا حد امکان نرم شود.

با این کار بهترین شرایط را به آن می دهید و مطمئن می شوید که سوزن پیر نمی شود. در غیر این صورت ، ممکن است خم شود و به پرونده باب شما ضربه وارد کرده و یک ظرف غذا ایجاد کند.

اکنون زمان آن رسیده است که دستگاه خود را به عقب برگردانید و در مرحله اول عملکرد خوبی داشته باشید.

حتماً با تکه پارچه ای که می توانید از پس آن خلاص شوید ، شروع کنید. به خصوص اگر در دستگاه خود روغن مصرف کرده باشید. این کار برای اطمینان از این است که پروژه خیاطی بعدی شما از روی دندان دستگاه روغن نگیرد.

چند قطعه آزمایشی را با استفاده از ضایعات پارچه انجام دهید تا مطمئن شوید دستگاه همانطور که باید کار می کند و اینکه دندان ها به درستی کار می کنند.

اگر دستگاه پارچه را به درستی تغذیه نکرد ، ممکن است یک قطعه بزرگ از آشغال را در داخل دستگاه از دست داده باشید.

چند بار باید ماشین خیاطی خود را تمیز کنم؟


ین به تعدادی چیز بستگی دارد:

چند بار از چرخ خیاطی خود استفاده می کنید؟
اگر دستگاه شما در بیشتر سال در کابینت قفل شده است ، احتمالاً مجبور نیستید آن را بیش از یک بار در سال تمیز کنید. اما حتی اگر زیاد از آن استفاده نکنید ، هنوز هم به مرور زمان گرد و غبار جمع می کند و گرد و خاک راه خود را به داخل دستگاه می یابد.

بنابراین حتماً سالانه حداقل یک بار آن را بیرون آورده و تمیز کنید.

اگر مرتباً از دستگاه استفاده می کنید ، باید مرتباً مرتباً تمیزکاری کنید و نخ بوبین را عوض کنید. این یک قانون خوب است.

با این کار مطمئن می شوید که چربی و لکه ها خیلی به دستگاه وارد نشوند. در غیر این صورت ، ممکن است شروع به ساخت کرده و به کار خود ادامه دهید.

کجا دوختی؟

اگر از ماشین خیاطی خود در محیط غبارآلود استفاده می کنید ، مجبور خواهید بود که بیشتر اوقات آن را به درستی تمیز کنید.

برخی از افراد در گاراژ روی زیرزمین که به راحتی در اتاق نشیمن شما تمیز نمی شوند ، خیاطی می کنند. اطمینان حاصل کنید که اتاق مورد نظر برای خیاطی تا حد امکان تمیز است.

اگر ماشین خیاطی خود را به کلاس می برید یا با آن سفر کرده اید ، ممکن است بیشتر بخواهید آن را تمیز کنید. حتما از یک کیف مسافرتی مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید ، به این ترتیب میزان گرد و غبار و گرد و غبار وارد شده به آن را محدود خواهید کرد.

چگونه از دستگاه خود استفاده می کنید؟

همچنین مهم است که چگونه از چرخ خیاطی خود استفاده می کنید.

بیایید بگوییم که شما در درجه اول با چرم ، وینیل و سایر پارچه هایی کار می کنید که رنگ و لعاب زیادی ندارند. در این حالت ، شما مجبور نیستید ماشین خود را مرتباً تمیز کنید.

حتماً کیسه‌ی بابین را باز کرده و بشقاب فلزی زیر سوزن (اطراف دندان خوراک) را خاموش کنید تا مطمئن شوید خاک زیادی جمع نشده است.

در اکثر دستگاه ها ، صفحه فلزی زیر سوزن با دو پیچ بزرگ نصب می شود. احتمالاً شما نمی توانید پیچ ​​گوشتی خود را به منطقه بیاورید ، بنابراین اغلب می توانید با ربع سکه یا چیزی شبیه به آن شکل شانس بهتری داشته باشید. در دستگاههای دیگر (معمولاً ماشینهای دارای جلو جلو) صفحه با پیچ چسبانده نمی شود ، بنابراین می توانید با فشار دادن دکمه کمی "آن" را حذف کنید.

اگر کارهای قلاب دوزی یا گلدوزی زیادی انجام می دهید ، ممکن است بخواهید کمی بیشتر اوقات دستگاه خود را تمیز کنید.

با این نوع کارها ، تمام مدت پارچه را به حرکت در می آورید و همچنین اغلب چرخ خیاطی را شروع و متوقف می کنید. این ممکن است لکه و گرد و خاک بیشتری به دستگاه وارد کند.

برای محافظت از دستگاه خود در برابر خاک از یک کاور استفاده کنید
اگر پوشش خوبی برای دستگاه خود ندارید ، می توانید یکی از این موارد را بعنوان پروژه خیاطی بعدی خود در نظر بگیرید.

با پوشاندن دستگاه خود به بیرون نگه داشتن خاک و گرد و غبار کمک می کنید.

بسیاری از افراد هر زمان که آن را در خارج از خانه ببرند ، فقط دستگاه را می پوشانند. به عنوان مثال وقتی آنها را به ملاقات دوست یا کلاس خیاطی می رسانند. اما همیشه باید روی آن را پوشانده باشید حتی اگر دستگاه را درون یک کابینت قرار دهید.

گرد و غبار و خاک در همه جا و حتی وقتی از دستگاه استفاده نمی کنید ، مقداری گرد و غبار به قسمت های داخلی دستگاه شما می یابد. بنابراین این کار را به یک عادت تبدیل کنید که همیشه پس از اتمام خیاطی ، روی دستگاه خود را بپوشانید.

این امر به ویژه در صورت استفاده زیاد دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نحوه ذخیره چرخ خیاطی خود در دراز مدت
اگر ماشین خیاطی خود را برای مدت زمان طولانی تر دور می کنید می خواهید بهترین مکان برای قرار دادن آن را پیدا کنید.

ترجیحاً می خواهیم آن را در مکانی بدون گرد و غبار و رطوبت زیاد قرار دهیم.

به یاد داشته باشید که چرخ خیاطی از فلز ساخته شده است و قسمت های متحرک زیادی در داخل دارد. این بدان معناست که در صورت قرار دادن چرخ خیاطی در محیط مرطوب ، قسمت های مختلف آن نهایتا زنگ می زند.

خیلی بهتر است که یک مکان دائمی برای دستگاه در داخل خانه پیدا کنید تا اینکه آن را در اتاق زیر شیروانی قرار دهید. ممکن است بتوانید چیزهای دیگری را در داخل خانه خود پیدا کنید که مناسب تر برای نگهداری در اتاق زیر شیروانی خواهد بود.

اگر چرخ خیاطی شما در اتاق زیر شیروانی یا جایی دیگر ذخیره شده است ، باید آن را با دقت بیشتری پوشش دهید. این مکان ها اغلب دارای گرد و غبار و گرد و خاک بیشتری است

انواع متدهای خیاطی:

1- متد خیاطی گرلاوین
روشی است که درآن تمام قسمت های بدن سایز میشود. گرلاوین یکی از قدیمی ترین متدهای خیاطی می باشد. این روش کمی پیچیده است اما با توجه به دقیق بودن الگو در روش گرلاوین، می توانید با یک اندازه گیری صحیح، لباس های خوش فرم و شیک برای همه اندام ها بدوزید و از خیاطی خود لذت ببرید.

2- متد خیاطی مولر
متد مولر برگرفته شده از روش خیاطی آلمانی هاست. در واقع چون سایز بدن آلمانی ها و ایرانی ها به هم نزدیک است این متد چند سالی است که وارد ایران شده و در آموزشگاهها و دانشگاه ها تدریس می شود و بکار برده می شود. متد مولر پیچیدگی و ظرافت کمتری دارد و در عین حال بسیار دقیق است. این روش بدلیل رسم الگوهای مختلف در اول کار، دوختی بی نقص و دقیقی را به شما در آخر کار تحویل می دهد که در بسیاری از موارد حتی نیاز به پرو لباس نباشد. می توان گفت این روش یکی از بهترین متدها برای خیاطی می باشد که به همه پیشنهاد می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.